Nejvíce bodů tento týden
Nejvíce bodů tento měsíc
Poslední fotografie
Nejvíce komentářů

Články, recenze a testy

Olympus vystavuje fotografie ambasadorů v Czech Photo Center

Výstava fotografií Olympus ambasadorůDo 13. ledna 2019 si můžete v Czech Photo Center prohlédnout fotografie ambasadorů značky OLYMPUS z celého světa. 25 fotografů vystavuje přes 100 fotografií z různých fotografických disciplín. K vidění jsou reportáže, sportovní fotografie, portrét a příroda. Nejvíce ale mohou návštěvníka zaujmout spíše inscenované noční fotografie dronu nebo studiová alba instagramového blogera Stanislava Puchkovského, známého spíše jako pod nickem Sean Archer. Je bezpochyby největší hvězdou výstavy.

Kdybyste měli jít letos na jedinou fotografickou výstavu, Koudelka je ta správná volba

Josef Koudelka výstava 2018 Uměleckoprůmyslové museum v Praze21. března 2018 uspořádalo Uměleckoprůmyslové museum v Praze vernisáž při příležitosti zahájení výstavy světového fotografa Josefa koudelky. O světovém významu tohoto “pana fotografa” bylo napsáno a publikováno nespočet článků a materiálu, každopádně pro českou veřejnost - a zejména tu fotografickou - se otevřela jedinečná možnost vidět na jednom místě bohatý a rozsáhlý soubor černobílých fotografií. Kdo by váhal byť jedinou sekundu, dělá chybu. Tohle musíte vidět.

Manfrotto bude dovážet na český a slovenský trh EKG21

Nová distribuce produktů Manfrotto EKG21

Dlouhé roky dovážela na český trh Manfrotto společnost HAMA, nově přejde tato značka - a spousta dalších - pod křídla společnosti EKG21, která je dceřinou společností EKG z Hradce Králové. Nabízím krátký článek o distribučním trhu v ČR a Slovensku. Ke změně distributora značky Manfrotto se schylovalo asi dlouho, protože skupina VitecGroup Italia vlastnila značky Gitzo a Manfrotto (a obrovskou spoustu dalších).

Fotografický film KODAK T3200MAX se vrací zpět

Legendární film KODAK P3200TMAX se vracíFotografický film KODAK PROFESSIONAL T-MAX P3200 Film / P3200TMZ vyniká zejména při scénách s minimem okolního světla. Jedná se o vysoce citlivý film s jemným zrnem. Použijete jej pro focení akčních záběrů, díky vysoké citlivosti budete moci fotit z ruky, a nebo na ulici v místech s minimem světla. Hlavně v situacích, kdy nemůžete použít blesk.

Jaký objektiv je váš nejoblíbenější? Grafy z katalogu Adobe Lightroom vám napoví

Katalog Adobe LightroomPokud používáte Lightroom pro editace/zpracování a katalogizaci svých fotografií, je velice užitečné se podívat na své portfolio poněkud jinýma očima. Například zjistit, který objektiv používáte nejčastěji nebo jak často jste fotili na citlivost ISO 25600. Všechny informace o vašich fotografiích můžete pak přehledně zobrazit pomocí Dashboard - internetové služby zdarma.

Fotovýstava: David Gaberle Na Prahu Prahy fotografické

FOtovýstava David Gaberle Na Prahu Praha architektura streetDavid Gaberle vystavuje své fotografie Prahy v Centru architektury a městského plánování (CAMP) na pražském Karlově náměstí. Výstava se koná do 27. Února. Výstav, vernisáží a akcí kolem fotografie je v Praze opravdu hodně, proč tedy vidět tu Davidovu?

Jak obstály Nikon D850 a SONY Alpha A7 R III v dešti?

sony aLPha A7RIII a Nikon D850 srovnáníServer DPreview udělal praktický test, jak obstojí nejnovější fotoaparáty Nikon D850 a SONY Alpha A7RIII v případě, že fotíte a prší. Výsledky ukazují na to, že SONY má stále hodně rezerv. Více v článku.

Šéf Canonu přiznal, že společnost ztrácí tempo v inovacích

Taková ta bitva mezi fotografy, která značka vlastně vyrábí nejlepší fotoaparáty, bude přetrvávat ať už v humorné podobě nebo zcela vážně dalších 50 let. Ale my zcela vážně můžeme zhodnotit, jak se jedná z klíčových společností na trhu fotoaparátů profiluje na trhu.

Promítání fotografií na 4K televizoru SONY

Recenze promítání fotografií na 4K HDR televizoru SONY KD-49XD8005Jasněže si každý kupuje televizor proto, aby děti mohly sledoval Ledovou královnu, syn pařit Battlefied 4 na PSP, tatínek sledovat Pohár mistrů nebo hokej a maminka Sama doma. Chtěl jsem ale do Focusclubu připravit recenzi televizoru, který bude užitečný také fotografům k promítání fotografií. Ukazovat někomu na tabletu nebo mobilu fotografie je snadné, ale co kdyby jste je mohli odprezentovat na 4K televizoru pro větší audienci? A bude to mít věrné barvy? Je to vůbec rozumné? A s jakými omezeními?

Jakou fotovýbavu s sebou na fotografování Benátského karnevalu?

Fotoexpedice Benátský karneval 2017FOTOEXPEDICE letos jedou opět na Benátský karneval fotografovat. Jako každý rok máme v italských Benátkách pětidenní fotokurz a připravený plán. Co by si mělo fotografové vzít s sebou?

Sudkův současník Jaromír Funke vystavuje v Leica Gallery v Praze

Výstava fotografa Jaromíra Funke, kurátorem je Vladimír Birgus, výstavní síň Leica Gallery PrahaJaromír Funke vystavuje v Leica Gallery a stojí za to se tam podívat. Jeho abstraktní fotografie můžete vidět úplně poprvé.Výstava vznikla za podpory dcery Jaromíra Funkeho za kurátorství Vladimíra Birguse.

Jak publikovat fotografie z Adobe Lightroom přímo na Instagram

Jak publikovat fotografie z Adobe Lightroom na InstagramSociální sítě se zasloužily o věhlas nejednoho současného fotografa. Proto se hodně hovoří o Instagramu, který je určený zejména fotografům a videoblogerům. Ovšem, bohužel je zaměřený spíše na fotografie z mobilů a tabletů. Fotografie, které produkuje se svým fotoaprátem a zpracováváte je v počítači, je pak těžké do Instagramu dostat. Připravil jsem návod, jak to uděláte jednoduše.

Dlouhodobá recenze bezdrátové spouště Hähnel Captur (pro Canon)

Na recenzi jsme do CanonKlubu dostali od místního prodejce Oehling dálkovou bezdrátovou spoušť společnosti Hähnel. Jedná se o klasický doplněk výbavy každého fotografa, protože vždy se při fotografování vyskytne situace, kdy potřebujete spouštět fotoaparát nebo blesk vzdáleně.

Recenze: stativ GIOTTOS MT 8281 a kulová hlava MANFROTTO MH055

Postavit sestavu vhodného stativu a hlavy není nutně záležitostí jedné značky. Díky jednotné matici 3/8 šroubu můžete podobně vybavenou hlavu použít na libovolném stativu. A tak se otevírá možnost sestavit z kombinace dvou výrobců jednu sestavu a využít tak například sezónních akcí. V tomto článku najdete recenzi stativu  GIOTTOS MT 8281 a kulové hlavy MANFROTTO MH055 s destičkou Q5.

Vzniká další konkurence Adobe Lightroom: ON1 Photo RAW

Produktu Adobe Photoshop Lightroom dýchá na záda hned několik aplikací. Zatímco Apple oznámil v roce 2014 ukončení vývoje Aperture, na platformě Windows začíná houstnout atmosféra. Lightroom musí čelit stále více aplikacím jako Capture One Pro, DxO Optics, Affinity Photo, Raw Therapee, Corel AfterShot Pro atd. Do toho se na koci roku přidá novinka: ON1 Photo RAW.

Návod: Jak zálohovat fotografie na pevné disky

JAK ZÁLOHOVAT fotografie na pevné diskyK tomuto článku mě přivedla dlouhá, bolestná cesta testování, zkoušení a laborování, slepých uliček a krachů. Najdete tady návod, jak mít fotografie vždy k dispozici a jak je mít spolehlivě zálohovány. Samozřejmě lze tento postup použít pro zálohování i jiných digitálních dat.

Zakázaná výstava fotografa Karla Richtra se mohla znovu narodit

Karel Richtr wet plate fotografie velkoformátová fotografieJedním z vybraných fotografů naší každoroční publikace s nejlepšími fotografiemi daného roku je Karel Richtr. Zaujala nás zejména tradiční technika mokrých desek, kterou Karel pro vyvolání svých fotografií používá. Že se jedná o dnes již unikátní technologii se přesvědčíte jednak v dalším ročníku Ročenky Fotografie, a také v tomto rozhovoru.

Kinofilmy neskončily, fotograf vyrábí vlastní negativní JCH StreetPan 400

negativní černobílý film JCH StreetPan 400Je zřejmé, že tento článek netrhne rekordy ve čtenosti, ale přesto jej chci s ohledem na to, že mi tady na stole leží čtyři staré filmové zrcadlovky, publikovat. Třeba se někomu černobílá negativní čtyřstovka může hodit. Jeden fotograf začal vyrábět svůj vlastní film.

Trabantem do posledního dechu, podívaná i pro fotografy

Dan Přibáň Trabantem do posledního dechuPrvní dvě zdokumentované cesty Dana Přibáně po světě "Trabantem napříš Afrikou" a "Trabantem napříč jižní Amerikou" u nás vzbudily oprávněně významný ohlas. A bylo to nejvíce projevenou odvahou, odhodláním a v neposlední řadě očekáváním, zda symboly socialistické NDR - Trabanty - vůbec dojedou. Poslední Přibáňova cesta: "Trabantem do posledního dechu" se už liší. Je o lidském příběhu, je lépe zpracovaná, a kupodivu stále neokoukaná.

Čínská firma představila objektiv Laowa 105 mm f/2 STF se 14 lamelami clony

Říkám to pořád, Asie nás jednou převálcuje. Zde jsou informace o zcela neznámém výrobci objektivů. Podle názvu Laowa STF 105 mm f/2 STF si každý udělá názor, o jaký objektiv se jedná. Portrétní 100mm objektiv s manuální ostřením (jako SAMYANG, který jsme recenzovali třeba pro Canon na Canonklub.cz), světelností f/2 a zamřením na kvalitu pozadí mimo hloubku ostrosti. V článku jsou ukázkové fotografie.

Metz mecablitz 44 AF-2 digital nově s diodou a HSS

Systémový blesk Metz mecablitz 44 AF-2Vypadá to, že 75 let stará německá firma Metz se dostala z nejhorší šlamastiky a insolvence, a bude pokračovat ve vývoji a výrobě. Od konce roku 2014 jsme nemohli zaznamenat žádné významné produkty, teprve nedávno se objevila nová verze střední řady systémových blesků Metz 44 AF-2.

První zkušenosti: Adobe Lightroom Mobile pro tablety

Adobe Lightroom mobile pro tablety AndroidAdobe uvolnilo ZDARMA Adobe Lightroom Mobile verzi 1.4 pro Android, takže jej máme nyní možnost na tabletech Android vyvolávat fotografie podobně jako na vašem počítači. 100% to sice není, ale významná pomoc na cestách určitě ano.

Pirelli kalendář 2016 nafotila letos Annie Leibovitz úplně naruby

Robert Scoble from Half Moon Bay, USA - Annie Leibovitz at her SF exhibitionOd roku 1964 existuje tradice a výzva nejlepším fotografům: firma Pirelli najme nejlepšího z nich v daném roce a ten pro ni nafotí prestižní kalendář na další rok. Letos si Pirelli vybrala známou a exkluzivní Annie Leibovitz. Ovšem výsledek vzbudil rozruch, protože nový kalendář roku 2016 naprosto vybočuje z tradice.

Nejhorší noční můra: když fotograf okrádá fotografa (doplnění)

Autorské právo ve fotografiiNa sociálních sítích se snadno vzedme vlna protestů a pohoršení proti někomu, kdo fotografovi ukrade jeho práci. Jasně, řeknete si: mnohdy se nejedná o nějaká veledíla, mnoho z nich ani není nikdy vytištěno. Ale je to porušení dohody, zákona. Známé jsou případy pana Antonína Svobody ze Žatce a jiných. Většinou je komunita donutí fotku stáhnou, přiznat barvu a zalézt někam do díry a chodit kanály. Nejhorší jsou ale podle mě případy, kdy fotograf okrádá jiného fotografa.

Jak pomocí Photoshopu provést jednoduchý test objektivu

Testovací obrazec pro testování objektivůJak rychle zjistit, zda objektiv je nebo není v dobré kondici? Dlouho jsem přemýšlel, jak snadno a rychle zjistit stav optické části objektivu, který například kupujete z nějakého fotobazaru, třeba toho našeho. Vymyslel jsem jednoduchý obrazec, který si kdokoliv můžete vyrobit doma a vytisknout v libovolném labu nebo u kamaráda s dobrou fotografickou tiskárnou a používat jej pro testování objektivů v terénu.

Jak zapnout skrytou funkci DEHAZE v Adobe Lightroom

video návod dehaze Adobe LightroomAdobe podivně zvýhodňuje cloudové aplikace. A teď už zcela otevřeně. Dokázal to nález internetových uživatelů, kteří objevili, že funkce DEHAZE (odstranění zamlžení fotografie) je skutečně ve všech verzích Adobe Lightroom 6.1 a CC zabudována. Rozdíl je jen v tom, že verze 6.1 (tedy neklaudová) nemá funkci DEHAZE “vytaženu” do menu modulu DEVELOP. Zde je podrobný návod a instruktážní video, jak si DEHAZE zprovoznit.

EIZO má nový 27palcový fotografický monitor EIZO CS270

Novinka fotografický monitor EIZO CS270

IPS panel s rozlišením 2560x1440 nabízí fotografům barevný gamut sRGB a témeř 100% pokrytí gamutu AdobeRGB. Podstatné pro nás je, že software EIZO ColorNavigator pro barevné nastavení monitoru obsahuje licence pro naprostou většinu kalibračních sond na trhu. Ověřoval jsem si to u společnosti EIZO v ČR.

Novinky v Lightroom CC, příklon ke klaudu a vyšší cena

Adobe Lightroom CC a Adobe Lightroom 6O nové verzi Adobe Lightroom se spekulovalo opravdu dlouho a minimálně rok se mluvilo o tom, že "spadne" do Cloudu, jako ostatní aplikace. Podle dostupných informací existují nyní dvě verze Lightroom CC pro klaud a samostatná aplikace Lightroom 6. Co je v této verzi nového?

Sigma doplnila do své řady ART objektivů novinku 24 mm f/1.4 DG HSM

objektiv SIGMA 24 mm f/1.4 f DG HSM A Společnost Sigma doplnila další do své řady ART objektivů s pevnou ohniskovou vzdáleností - model s označením Sigma 24 mm 1,4 DG HSM ART. Jedná se o plnoformátový objektiv s vysokou světelností. Zapadá do ucelené řady v poslední době představených objektivů 35 a 50 mm.

Tokina AT-X 11-20mm f/2.8 PRO DX je dostupná už v USA

Tokina AT-X 11-20 f/2.8 PRO DXLoni představená Tokina AT-X 11-20mm f/2.8 PRO DX je nyní už dostupná na předobjednávky v USA. Bohužel se už díky špatnému kurzu a jen roční záruce moc nevyplatí objednávat v USA, ale když si počkáte na dostupnost na českém trhu, může tento širokáč potěšit, hlavně cenou.

Fotobazar pouze registrovaným

Na tomto místě se registrovaným a přihlášeným fotografům zobrazuje fotobazar.